Veelgestelde vragen
Veelgestelde Vragen over TochtCheck
Wat kost een TochtCheck zelf?
De kosten voor het uitvoeren van een TochtCheck variëren en zijn afhankelijk van bijvoorbeeld de grootte van de woning in m2. Neem telefonisch of per mail contact op om te informeren over de kosten gebaseerd op jouw persoonlijk woonsituatie.
Als ik de gevonden warmtelekken zelf wil oplossen, hoe ga ik dit doen?
Na de uitvoering van een TochtCheck leveren wij op verzoek, naast een complete en persoonlijk rapportage ook een gedetailleerd advies aan. Mocht blijken dat de gevonden warmtelekken ook zelf zijn op te lossen, adviseren wij ook de beste producten om hierbij te gebruiken. Dit zal altijd een goedkopere oplossing zijn als je zelf handig bent of houd van klussen.
Hoe veel tijd gaat er over heen als ik het door jullie wil laten oplossen?
Afhankelijk van de planning van onze specialist, plannen wij het oplossen van alle warmtelekken gemiddeld binnen 4 weken na de uitvoering in. Wij zijn altijd telefonisch en per mail bereikbaar om te overleggen wat in jouw persoonlijke situatie het beste uit komt.
Hoe garanderen jullie dat het oplossen door een specialist ook goed gebeurt?
Na het oplossen van alle warmtelekken voeren wij nog een TochtCheck uit om alle uitgevoerde werkzaamheden van onze specialist te controleren. De waardes en gegevens van de eerste rapportage zullen duidelijk verschillen. Op deze manier blijft het voor alle partijen een leerzaam proces.
Hoe lang duurt een TochtCheck?
Gemiddeld zijn wij +/- 2 uur bezig met een TochtCheck. Deze tijden variëren uiteraard wegens de verschillende groottes van woningen.
Hoe lang duurt het voordat ik de rapportages en het certificaat kan verwachten?
Wij streven er naar om alle documenten, rapportages en het certificaat, de volgende dag direct op te sturen per mail. Afhankelijk van de complexiteit slagen wij er 9/10 keer in om de dag na de uitvoering, direct alle documenten te versturen.
Waarom moet ik een aanbetaling doen?
Wegens een drukke planning en om te voorkomen dat wij voor een dichte deur staan, vragen wij onze klanten een aanbetaling te doen van €95. Tot 7 dagen voor de uitvoering kan de klant de TochtCheck annuleren. De klant ontvangt dan het volledige aanbetaalde bedrag terug op zijn/haar rekening.
Ik heb het gevoel dat mijn nieuwe kozijnen niet luchtdicht zijn, controleren jullie dit ook?
Ja, wij worden juist ontzettend vaak ingezet om (onder)aannemers te controleren. Doe dit binnen de garantieperiode want we komen helaas vaak genoeg in situaties waarin de aannemer weer terug zal moeten komen.
Mijn energierekening is al erg laag, heeft een TochtCheck dan wel zin?
Uiteraard! Als je last hebt van tocht in huis en koude luchtstromen ervaart, zorgt een TochtCheck voor meer wooncomfort.